Інтерактивний онлайн-посібник

З огляду на особливий статус тематики підручника, авторський колектив виходив із таких засадничих методологічних позицій:

  • системне вивчення подій Другої світової війни важливо розпочинати у сенсі викликів сучасності, а саме: визначення місця війни у нашому сьогоденні, дослідження різних суспільних пам’ятей про війну на місцевому рівні, а також питань політичного маніпулювання суспільною думкою на ґрунті історичного минулого;
  •  історію Другої світової війни варто розглядати через призму осмислення та критичного аналізу неоднозначного та складного досвіду війни з наголошенням на спільній відповідальності за трагічне минуле;
  • наратив вивчення періоду Другої світової війни як особистісної драми, трагедії цілих народів й культур має нести поліфонічний, нелінійний характер, що трансформує різні інтерпретації минулого; Î драматичні події війни слід вивчати з позиції загальнолюдських цінностей: солідарність, повага до інших, емпатія, взаєморозуміння, свобода, громадянська відповідальність;
  •  перебіг Другої світової війни як на території України, так і на європейському континенті чи світовій арені має відображатися у шкільній історичній освіті у цілісному континуумі інтегрованих курсів історії України та всесвітньої історії.

Матеріали проекту розроблено за фінансової підтримки проекту MATRA посольства Нідерландів в Україні (2012-2013) та Фонду "Пам'ять. відповідальність, майбутнє" (Німеччина, 2016-2017). 

Посібник можна знайти за посиланням: https://ww2.novadoba.org.ua/intro