Інтерактивний онлайн-посібник

З огляду на особливий статус тематики підручника, авторський колектив виходив із таких засадничих методологічних позицій:
- системне вивчення подій Другої світової війни важливо розпочинати у сенсі викликів сучасності, а саме: визначення місця війни у нашому сьогоденні, дослідження різних суспільних пам’ятей про війну на місцевому рівні, а також питань політичного маніпулювання суспільною думкою на ґрунті історичного минулого;
- історію Другої світової війни варто розглядати через призму осмислення та критичного аналізу неоднозначного та складного досвіду війни з наголошенням на спільній відповідальності за трагічне минуле;
- наратив вивчення періоду Другої світової війни як особистісної драми, трагедії цілих народів й культур має нести поліфонічний, нелінійний характер, що трансформує різні інтерпретації минулого; Î драматичні події війни слід вивчати з позиції загальнолюдських цінностей: солідарність, повага до інших, емпатія, взаєморозуміння, свобода, громадянська відповідальність;
- перебіг Другої світової війни як на території України, так і на європейському континенті чи світовій арені має відображатися у шкільній історичній освіті у цілісному континуумі інтегрованих курсів історії України та всесвітньої історії.
Матеріали проекту розроблено за фінансової підтримки проекту MATRA посольства Нідерландів в Україні (2012-2013) та Фонду "Пам'ять. відповідальність, майбутнє" (Німеччина, 2016-2017).